IZMIJENJENI POZIV ZA DOSTAVU PONUDA BROKERSKIH DRUŠTAVA U OSIGURANJU

za odabir brokerskog društva za pružanje brokerskih usluga u osiguranju imovine, lica i vozila BH Telecom d.d. Sarajevo.

I OPŠTI USLOVI

  1. Da je brokersko društvo registrovano za obavljanje djelatnosti brokerskih poslova u osiguranju (dokaz: Uvjerenje o registraciji nadležnog suda)
  2. Da posjeduje odobrenje Federalne agencije za nadzor osiguranja za obavljanje brokerskih poslova u osiguranju (dokaz: Rješenje nadležne institucije kojom se odobrava obavljanje brokerskih poslova u osiguranju)
  3. Da glavni račun brokerskog društva nije blokiran posljednjih 12 mjeseci (dokaz: Potvrda poslovne banke da glavni račun brokerskog društva nije bio blokiran u posljednjih 12 mjeseci računajući od dana objavljivanja poziva)
  4. Da posjeduje dokaz o uredno izmirenim direktnim i indirektnim porezima (dokaz: Uvjerenje nadležne porezne uprave/UINO, ne starije od 6 mjeseci od dana objavljivanja poziva)
  5. Da posluje kontinuirano najmanje 3 godine i da ima pozitivno finansijsko poslovanje posljednje 3 godine (2022–2024. godina), zaključno sa 31.12, koje uključuje poslovanje sa iskazanom dobiti (dokaz: Bilans stanja i bilans uspjeha, ovjereni od strane nadležne institucije)
  6. Da ima dokaz o važećoj polici osiguranja profesionalne odgovornosti za obavljanje brokerskih poslova u osiguranju.

Napomena: Svi dokumenti navedeni kao dokazi moraju biti dostavljeni kao originali ili ovjerene kopije (ovjera od strane nadležne institucije ili ovlaštenog notara), osim ukoliko nije drugačije navedeno. BH Telecom d.d. Sarajevo zadržava pravo zahtijevati na uvid originalne dokumente prije potpisivanja ugovora.

Ponuđači koji ne ispunjavaju opšte uslove neće biti predmet ocjenjivanja i bodovanja u skladu sa metodologijom za izbor brokerskog društva. U slučaju nepotpunih ili nejasnih dokaza koji su dostavljeni uz ponudu, BH Telecom d.d. Sarajevo može zatražiti dodatna pojašnjenja ili dopune, pod uslovom da se time ne mijenja suština ponude.

 

II KRITERIJI ZA BODOVANJE I NAČIN OCJENJIVANJA

Izbor brokerskog društva izvršit će se na osnovu sljedećih kriterija i načina bodovanja:

  1. Profesionalna sposobnost brokera
    1. Uspješno realizovani ugovori o posredovanju (40 bodova)
    2. Polica profesionalne odgovornosti iz djelatnosti (20 bodova)
    3. Partnerstvo/članstvo sa/u globalnim i međunarodnim brokerskim mrežama (20 bodova)
  2. Broj i stručna kvalifikacija zaposlenih (20 bodova)

Formula za izračun ukupnog broja bodova:

Ukupni broj bodova = (kriterij 1.a) + (kriterij 1.b) + (kriterij 1.c) + (kriterij 2.)

Maksimalni mogući broj bodova koje ponuđač može ostvariti iznosi 100 bodova.

Napomena: U slučaju da dva ili više brokerskih društava ima isti broj bodova prednost će se dati brokerskom društvu koje ima veći broj bodova po kriteriju 1.a). Ukoliko i nakon primjene ovog kriterija brokerska društva ostvare isti broj bodova prednost će se dati društvu sa većim brojem bodova po kriteriju 1.b).

Ukoliko prvorangirani ponuđač odbije potpisati ugovor i ne preuzme realizaciju posla, ugovor se može dodijeliti slijedećem rangiranom ponuđaču.

 

1. Profesionalna sposobnost brokera

1.a) Uspješno realizovani ugovori o posredovanju u osiguranju u posljednje tri (3) godine za najmanje pet (5) različitih klijenata, pri čemu zbir ukupnih premija osiguranja realizovanih po svakom klijentu u posmatranom trogodišnjem periodu (2022-2024) iznosi najmanje 500.000,00 KM. (maksimalno 40 bodova)

Dokaz: Ponuđač je dužan dostaviti potvrdu klijen(a)ta kojom se potvrđuje uspješna realizacija ugovora o posredovanju u osiguranju, koja mora sadržavati najmanje sljedeće podatke:

  • naziv i adresu klijenta,
  • vrstu i predmet osiguranja,
  • datum početka važenja police,
  • godišnju i ukupnu vrijednost realizovane premije,
  • potvrdu da je polica stupila na snagu i da je premija realizovana.

Ukoliko potvrda klijenta nije dostupna iz razloga izvan kontrole ponuđača, ponuđač je obavezan dostaviti kopiju police osiguranja kojom dokazuje realizovani posao ili vlastitu izjavu o realizaciji ugovora, ovjerenu kod nadležnog organa ili notara, koja mora sadržavati:

  • naziv i adresu klijenta,
  • vrstu i predmet osiguranja,
  • datum početka važenja police,
  • godišnju i ukupnu vrijednost realizovane premije,
  • kontakt telefon i ime odgovorne osobe kod klijenta za mogućnost provjere dostavljenih podataka

Napomena: BH Telecom d.d. Sarajevo zadržava pravo zahtijevati dodatne dokaze i vršiti direktnu provjeru navoda putem kontakta sa klijentom, kao i odbaciti ponudu ukoliko se utvrdi netačnost, nepotpunost ili nemogućnost provjere dostavljenih podataka.

Način ocjenjivanja

Ponuđači će biti bodovani na osnovu ukupnog broja klijenata za koje su u posljednje tri (3) godine (2022-2024) uspješno realizovali ugovore o posredovanju u osiguranju, te zbirnog iznosa ostvarenih premija po svakom pojedinačnom klijentu, u skladu sa sljedećom skalom:

Vrijednost zbirne premije po klijentu (KM) Bodovi po klijentu
500.000 – 749.999 2 boda
750.000 – 999.999 3 boda
1.000.000 – 1.499.999 4 bodova
≥ 1.500.000 6 bodova

Napomena:

  • Bodovi se dodjeljuju po svakom pojedinačnom klijentu, na osnovu zbirne vrijednosti svih realizovanih premija u periodu 2022–2024. godine
  • Maksimalno se boduje do sedam (7) različitih klijenata, ukupno najviše 40 bodova.

 

1.b) Polica profesionalne odgovornosti iz djelatnosti (maksimalno 20 bodova)

Dokaz: Važeća polica osiguranja ili potvrda osiguranja profesionalne odgovornosti uz limit pokrića po jednom štetnom događaju

Način ocjenjivanja po formuli:

Maksimalno 20 bodova

Napomena: Vrijednost police izražava se u konvertibilnim markama (KM)

 

1.c) Partnerstvo/članstvo sa/u globalnim i međunarodnim brokerskim mrežama  (maksimalno 20 bodova)

Dokaz: Formalni ugovor o članstvu potpisan sa međunarodnom brokerskom mrežom, sporazum o partnerstvu sa međunarodnom brokerskom mrežom, zvanična potvrda (certifikat, pismo, email ili izjava) izdata od strane mreže kojom se potvrđuje članstvo ili formalni pristup mreži, ili izvod sa zvanične web stranice mreže (npr. lista članova gdje je ponuđač naveden kao član ili partner), sa jasno naznačenim datumom pristupa.

Način ocjenjivanja:

Opis Bodovi
Broker je član ili ima formalni ugovor sa ili direktan pristup top-tier mrežama sa spiska najbolje ocijenjenih globalnih brokera (link sa listom u nastavku https://bestsreview.ambest.com/edition/2025/January/Top-Global-Brokers-and-Property-Casualty.html?altsrc=2  

15

Broker ima pristup mrežama tipa WBN, Assurex, Uniba ili sličnim renomiranim mrežama 5
Nema pristup međunarodnim mrežama 0

Maksimalno 20 bodova.

 

2. Broj i stručna kvalifikacija zaposlenih (maksimalno 20 bodova)

2.a) Lista certifikovanih brokera sa položenim ispitima kod Agencije za nadzor osiguranja FBIH NADOS

Dokaz:

  • Obrazac JS 3100 izdat od strane nadležne institucije kao dokaz o zaposlenju u brokerskom društvu
  • Licenca (rješenje) o obavljanju brokerskih poslova izdata od Agencije za nadzor osiguranja FBiH (NADOS)

pri čemu oba dokumenta moraju biti na isto ime i važeća na dan dostavljanja ponude.

Način ocjenjivanja: 4 boda po zaposlenom certificiranom zaposleniku/brokeru

Maksimalan broj bodova 20 bodova.

 

III OBAVEZE BROKERA BEZ DODATNE NAKNADE

Broker izabran za pružanje brokerskih usluga po ovom javnom pozivu bit će obavezan za potrebe BH Telecom d.d., bez naknade, izvršiti sljedeće usluge:

  1. Izrada Studije rizika

Detaljna identifikacija i analiza svih relevantnih rizika kojima je izložena imovina, vozni park, infrastruktura i zaposlenici BH Telecoma, s ciljem pravovremenog prepoznavanja i upravljanja tim rizicima.

Minimalni sadržaj Studije rizika:

  • Popis i kategorizacija svih prepoznatih rizika,
  • Procjena vjerovatnoće nastupanja i potencijalne štete za svaki rizik,
  • Identifikacija prioritetnih rizika sa najvećim potencijalnim uticajem,
  • Preporuke za mjere upravljanja i smanjenja rizika,
  • Predloženi plan praćenja i kontrole identificiranih rizika.
  1. Izrada Underwriting izvještaja (Underwriting Report)

Stručno strukturiran izvještaj koji sadrži sve podatke potrebne osiguravateljima za procjenu rizika, uključujući informacije o vrijednostima imovine, prethodnim štetama, sigurnosnim mjerama i prijedlogu optimalnih pokrića.

 Minimalni sadržaj Underwriting izvještaja:

  • Detaljan popis osigurane imovine sa prikazom lokacija, vrsta i procijenjenih vrijednosti,
  • Pregled i analiza prethodnih šteta (najmanje za posljednje 3 godine),
  • Opis postojećih sigurnosnih i zaštitnih mjera na lokacijama,
  • Procjena izloženosti imovine rizicima (npr. požar, poplava, krađa, cyber rizici),
  • Preporuke za optimalno osigurateljno pokriće, uključujući prijedloge limita, franšiza i dodatnih pokrića ako su potrebna.
  1. Izrada elaborata maksimalne moguće štete (MPL) za ključne lokacije

Broker će izraditi elaborat maksimalne moguće štete (MPL) za ključne lokacije BH Telecoma (data centri, bazne stanice, glavne zgrade), sa scenarijem najgoreg slučaja, procjenom potencijalne štete, utjecajem na poslovanje i prijedlozima za ublažavanje rizika.

Minimalni sadržaj MPL elaborata:

  • Identifikacija svih ključnih lokacija koje su predmet analize,
  • Opis scenarija najgoreg mogućeg štetnog događaja za svaku ključnu lokaciju,
  • Procjena maksimalnog mogućeg finansijskog gubitka izraženog u konvertibilnim markama (KM),
  • Procjena utjecaja potencijalne štete na kontinuitet poslovanja i operativne procese BH Telecoma,
  • Preporuke za mjere ublažavanja i smanjenja rizika za svaku ključnu lokaciju.
  1. Analiza prethodnih šteta (Claims Analysis)

Pregled i statistička obrada prethodnih šteta iz posljednje tri godine, s ciljem prepoznavanja uzoraka, rizika i davanja preporuka za prevenciju i smanjenje budućih šteta.

Minimalni sadržaj analize prethodnih šteta:

  • Statistički pregled svih prijavljenih šteta po vrstama rizika (požar, krađa, saobraćajne nezgode, povrede na radu i dr.),
  • Prikaz ukupnih iznosa šteta i učestalosti po godinama,
  • Identifikacija najčešćih uzroka i tipova šteta,
  • Analiza trendova i uzoraka u nastanku šteta,
  • Preporuke za preventivne mjere i aktivnosti u cilju smanjenja učestalosti i visine budućih šteta.
  1. Benchmarking analiza

Usporedna analiza postojećih osiguravateljnih uslova BH Telecoma sa praksom u regionalnim i međunarodnim telekom kompanijama, s ciljem optimizacije pokrića i troškova.

Minimalni sadržaj Benchmarking analize:

  • Detaljan prikaz postojećih uslova osiguranja BH Telecoma (vrste polica, limiti pokrića, franšize, posebni uslovi),
  • Usporedba sa praksama i standardima u uporednim regionalnim i međunarodnim telekom kompanijama,
  • Identifikacija razlika u pokriću, premijama, franšizama i vrstama rizika,
  • Procjena eventualnih slabosti postojećih polica BH Telecoma,
  • Preporuke za poboljšanje uslova osiguranja i smanjenje ukupnih troškova osiguranja.
  1. Prijedlog optimalnog programa osiguranja

Na osnovu prethodnih analiza, broker će predložiti optimalnu strukturu osigurateljnog pokrića (raspored rizika, limiti, franšize, reosiguranje itd.), prilagođenu potrebama i specifičnostima BH Telecoma.

            Minimalni sadržaj prijedloga optimalnog programa osiguranja:

  • Predložena raspodjela rizika kroz vrste osigurateljnih polica (imovina, vozila, radnici, odgovornost itd.),
  • Preporučeni limiti pokrića za svaku vrstu osiguranja,
  • Preporučeni iznosi franšiza za svaku vrstu rizika,
  • Prijedlog reosigurateljnih aranžmana, ako su potrebni za pokriće većih rizika,
  • Preporuke za kombinaciju osiguravatelja radi disperzije rizika i sigurnosti isplate šteta,
  • Obrazloženje optimizacije u smislu omjera trošak–pokriće,
  • Predviđene mjere za smanjenje ukupnih troškova osiguranja kroz bolje uvjete ili preventivne aktivnosti
  1. Plan edukacije iz oblasti osiguranja (minimalno 2 godišnje)

Broker će osigurati provođenje najmanje dvije stručne edukacije godišnje za relevantne uposlenike BH Telecoma iz oblasti osiguranja imovine, vozila i radnika.

Edukacije mogu biti organizovane kao interaktivne radionice, prezentacije ili seminari (uživo ili online). Teme edukacija određuju se u dogovoru sa BH Telecomom, a broker je obavezan dostaviti plan i sadržaj edukacije unaprijed, kao i evidenciju prisutnih i evaluacione obrasce po završetku. Broker je dužan dostaviti okvirni godišnji plan edukacija, sadržaj za svaku pojedinačnu edukaciju, te nakon održavanja dostaviti evidenciju prisustva i evaluacione obrasce (povratne informacije učesnika).

Svi dokumenti i izvještaji iz prethodnih tačaka od 1 do 6 moraju biti dostavljeni BH Telecomu najkasnije u roku od 60 (šezdeset) dana od dana obostrano potpisanog ugovora o pružanju brokerskih usluga. Plan edukacije iz oblasti osiguranja (tačka 7) odabrani broker obavezan je dostaviti u periodu od 120 dana od dana obostrano potpisanog ugovora o pružanju brokerskih usluga.

U slučaju kašnjenja u dostavi dokumenata iz prethodnog stava BH Telecom d.d. zadržava pravo obračuna penala u iznosu od 500,00 KM za svakih sedam dana kašnjenja, a maksimalno do 10.000,00 KM.

Ugovor  sa izabranim brokerskim društvom u osiguranju zaključuje se na period do 31.12.2028. godine.

Opseg tehničke i stručne podrške koju broker pruža bez naknade

  1. Stručna podrška vezano za osiguranje imovine
  • Analiza i identifikacija svih rizika kojima je izložena imovina BH Telecoma d.d. (bazne stanice, optičke mreže, data centri, poslovne zgrade, oprema, itd)
  • Kontinuirano praćenje izloženosti rizicima i predlaganje mjera osiguranja
  • Analiza tržišta i izrada tenderske dokumentacije
  • Predlaganje najprikladnijeg koncepta osiguranja uz uvažavanje optimizacije troškova, uključujući ugovaranje franšize, smanjenje premija kroz poboljšanje sigurnosnih mjera i slično
  • Stručna pomoć pri odabiru osiguravatelja, uzimajući u obzir efikasnost u isplati šteta, ugovore o reosiguranju, disperziju rizika i iznos premije osiguranja po vrstama rizika
  • Pomoć pri izradi optimalnog programa osiguranja prilagođenog specifičnostima telekomunikacijske industrije
  • Pružanje stručne pomoći pri izradi ugovora o osiguranju i operativnih akata sa osiguravateljem
  • Stručna pomoć u prijavi i obradi šteta kod osiguravatelja te ubrzavanje isplate šteta
  • Pravovremeno pribavljanje i pregled polica osiguranja i potvrda o reosiguranju
  • Revidiranje postojećih ugovora o osiguranju imovine i predlaganje unapređenja
  1. Stručna podrška vezano za osiguranje vozila (autoodgovornost i kasko)
  • Analiza voznog parka i procjena rizika u cilju smanjenja premija osiguranja i optimizacije pokrića
  • Optimizacija polica kroz kolektivne ugovore i grupne popuste
  • Stručna pomoć pri odabiru vozila za kasko osiguranje
  • Podrška u prijavi, procjeni i naplati šteta.
  • Izrada tenderske dokumentacije za usluge osiguranja
  • Pravovremeno pribavljanje i pregled polica osiguranja
  • Pružanje stručne pomoći pri izradi operativnih akata sa osiguravateljem
  1. Stručna podrška vezano za osiguranje radnika
  • Izrada programa kolektivnog osiguranja radnika u skladu sa zakonodavstvom i specifičnostima djelatnosti
  • Analiza radnih mjesta i predlaganje optimalnih polica osiguranja od nezgode (posebno za terenske radnike koji rade na visinama ili u otežanim uslovima)
  • Stručna pomoć u prijavi i naplati odšteta uslijed povreda na radu
  • Izrada tenderske dokumentacije
  • Pružanje stručne pomoći pri izradi operativnih akata sa osiguravateljem
  1. Dodatne brokerske usluge i savjetovanje
  • Redovna revizija i prilagođavanje polica prema promjenama i potrebama osiguranika (najmanje jednom godišnje)
  • Savjetovanje o pravnim aspektima osiguranja i prijedlozi za poboljšanje zaštite imovine, voznog parka i zaposlenih
  • Izrada periodičnih izvještaja o tržišnim trendovima i mogućnostima smanjenja troškova osiguranja
  • Upravljanje procesom obnove polica osiguranja i tenderskih procedura
  • Stručna pomoć iz oblasti osiguranja u svim segmentima (imovina, vozila, radnici)
  • Organizacija edukacija iz oblasti osiguranja (najmanje dva seminara godišnje)

Napomena:

  • BH Telecom d.d. Sarajevo zadržava pravo tražiti doradu svih dostavljenih analiza i izvještaja ukoliko ne ispunjavaju profesionalne, tehničke ili metodološke standarde.
  • U slučaju kašnjenja u izvršenju obaveza dužih od 15 dana od ugovorenih rokova, BH Telecom d.d. Sarajevo ima pravo raskinuti ugovor bez naknade štete brokerskom društvu.
  • Sve edukacije moraju biti realizovane sa pripremljenim pisanim materijalima i prilagođene specifičnim potrebama BH Telecoma.
  • Brokersko društvo u okviru pružanja brokerskih usluga BH Telecom d.d. Sarajevo neće naplaćivati nikakvu naknadu od BH Telecoma d.d. Sarajevo za sve usluge.
  • Brokersko društvo ostvaruje svoju naknadu isključivo kroz proviziju koju direktno isplaćuju osiguravajuća društva, bez bilo kakve finansijske obaveze za BH Telecom d.d. Sarajevo.
  • Ugovor o pružanju brokerskih usluga bit će predmet usaglašavanja između BH Telecoma d.d. Sarajevo i izabranog ponuđača, te će se finalna verzija ugovora definisati i usaglasiti prije njegovog potpisivanja.
  • BH Telecom d.d. Sarajevo će sa odabranim brokerskim društvom potpisati Sporazum o povjerljivosti (NDA – Non-Disclosure Agreement).
  1. NAČIN I ROK DOSTAVE PONUDA

Način dostave ponuda: Ponude se dostavljaju u zatvorenoj koverti s naznakom “Prijava na poziv za izbor brokerskog društva za pružanje brokerskih usluga u osiguranju” na adresu BH BH Telecom d.d. Sarajevo, Franca Lehara 7, 71000 Sarajevo.

Rok za dostavu ponuda je 04.06.2025. godine do 16 sati. Neblagovremene ponude neće biti razmatrane.

Broker je u obavezi uz ponudu dostaviti sljedeće izjave:

  1. Prilog 1 – izjava o prihvatanju uslova bez naknade – Svi ponuđači dužni su, uz ponudu, dostaviti ovjerenu izjavu kojom potvrđuju da bez dodatne naknade prihvataju izvršiti sve poslove definisane u poglavlju „Obaveze brokera bez dodatne naknade“, uključujući izradu Studije rizika, Underwriting izvještaja, analize prethodnih šteta i ostale.
  2. Prilog 2 – Izjava o nepostojanju sukoba interesa – Svi ponuđači su obavezni dostaviti potpisanu i ovjerenu Izjavu o nepostojanju sukoba interesa kojom potvrđuje svoju nezavisnost od osiguravajućih društava i obavezu djelovanja isključivo u interesu BH Telecom d.d. Sarajevo.

Izjave moraju biti potpisane i ovjerene od strane ovlaštene osobe, i dostavljene kao posebni prilozi uz ponudu. Ponude bez ovih izjava smatrat će se nepotpunim.

Za dodatne informacije, zainteresirani ponuđači mogu se obratiti putem e-maila: emina.ozbolt@bhtelecom.ba

Brokerska društva u osiguranju koja su ranije dostavila ponude u zatvorenoj koverti s naznakom “Prijava na poziv za izbor brokerskog društva za pružanje brokerskih usluga u osiguranju” na adresu  BH Telecom d.d. Sarajevo, Franca Lehara 7, 71000 Sarajevo, do roka naznačenog u Pozivu imaju pravo da povuku dostavljene ponude i ponovo dostave nove ponude do roka naznačenog u ovom pozivu.

 

Prilog 1

Prilog 2