Kako smo odgovorili izazovima pandemije i stvorili nove priče u BH Telecomu

Kraj 2019. godine, sjećate je se? Mi veoma dobro. Pripreme za novu poslovnu godinu tekle su uobičajeno. Entuzijastična i energična atmosfera prožeta optimizmom kojeg donose nove strategije, ciljevi i planovi. Znali smo gdje želimo biti i kako to ostvariti.

 

Tim zadužen za upravljanje ljudskim resursima je fokusiran na potrebe najznačajnijeg resursa kompanije – radnika. Imali smo punu podršku menadžmenta. Bili smo spremni za ostvarivanje naše misije i vizije. Bili smo spremni za sve, za nove izazove, nove prepreke, za potencijalne vanredne situacije i probleme. Za sve što je bilo i u naznakama poznato, imali smo rješenja. Ipak, za nepoznato se, priznat ćete, ipak malo teže spremiti. Istinski ispit spretnosti, spremnosti i organiziranosti je pokucao na vrata: pandemija.

 

I onda je krenulo. U januaru smo razmišljali o potencijalnim posljedicama na svjetsku ekonomiju, u februaru o potencijalnim posljedicama na našu kompaniju, u martu o potencijalnim posljedicama na život i zdravlje najbližih. Brzo su se okolnosti mijenjale i trebalo je brzo i pravilno reagirati.

 

U vrijeme krize udahneš duboko, zavrneš rukave i bacaš se na posao. Radimo analizu trenutnog stanja. Slažemo prioritete i korigujemo postojeće planove. Postavljamo pitanje koje su sebi postavile sve kompanije dolaskom pandemije. Kako odgovoriti na izazove koje je donijela pandemija?

 

Odgovor nalazimo jednostavno i brzo. Vraćamo se na početak, na osnovnu funkciju i zadatak naše kompanije, naša Misija: Primjenjujući najsavremenija tehnološka i poslovna rješenja, kroz društveno odgovoran i etički pristup, pružamo elektronska komunikacijska rješenja u svrhu poboljšanja kvaliteta života i radnog okruženja korisnika naših usluga.

 

Osluškujemo potrebe naših korisnika i reagujemo u skladu sa našom misijom. Pružamo podršku gdje je moguće, povezujemo se sa našim zajednicama i postupamo društveno odgovorno. Prioritet dajemo onima koji podršku najviše trebaju i očekuju, našim najmlađim. Brinemo da pandemija ne ugrozi proces školovanja i u svrhu osiguranja kontinuiteta online obrazovnog procesa, za oko 4000 učenika širom Bosne i Hercegovine obezbjeđujemo besplatan pristup internetu i potrebnu računarsku opremu.

 

Također, brinemo da pružimo podršku našim radnicima. Tim zadužen za upravljanje ljudskim resursima je imao novi (dodatni) zadatak, a to je pripremiti radnike za novi način rada i osigurati da njihov profesionalni razvoj ne zastane u novim okolnostima. Pokrenuli smo aktivnosti usmjerene na realizaciju postavljenih ciljeva, ali na novi način.

 

Edukacije i obuke radnika BH Telecoma su se ranije većinom vršile uživo, iako kompanija BH Telecom već duži niz godina posjeduje eLearning platformu putem koje online educira radnike. Smatrali smo da educiranje radnika uživo donosi dodatne benefite, poput osjećaja pripadnosti timu, prilike za razmjene iskustava i prilike za davanje povratnih informacija od strane radnika. Kako zadržati bar neke od nabrojanih benefita? Kako osigurati da se edukacije i dalje provode u periodu krize i neizvjesnosti, kada su sve planirane edukacije otkazane?

 

Ponovo odgovor nalazimo u samom početku, u najvrijednijem resursu naše kompanije – našim radnicima. Odlučili smo putem postavljenog sharepointa omogućiti radnicima da vrlo jednostavno i brzo snimaju i postavljaju potrebne edukacije, bilo da se radi o rukovanju nekim alatom, ili uvođenju nove usluge. Uz upotrebu isključivo internih resursa, u protekloj godini koja je obilježena vanrednim okolnostima, uspjeli smo ostvariti rezultate internih edukacija koji su premašili naša očekivanja. Otkrili smo nevjerovatan potencijal naših uposlenih, kao i novu vrstu zajedništva i predanosti za dobrobit radnih kolega.

 

Iako nostalgični za vremenom kada su se edukacije provodile uživo, radnici su prepoznali prednosti online edukacija. Svaka edukacija je popraćena online upitnikom, putem kojeg se vršila evaluacija stečenog znanja i ocjena provedene edukacije (sadržaja, edukatora, i sl.). Na osnovu povratnih informacija iz upitnika, efikasnije smo planirali dalje potrebne edukacije i dodatno ulagali u interne edukatore.

 

Zaključili smo da nakon iskustava iz 2020. godine, proces educiranja radnika BH Telecoma je doživio značajnu transformaciju. U veoma kratkom vremenskom periodu otvoren je novi kanal komunikacije, stvorene su nove radne prakse i otkriveni novi potencijali. Zasigurno da će proces educiranja u budućnosti biti obilježen iskustvima iz 2020. godine.

 

Krajem 2019. godine, nismo znali da će nastupiti globalna pandemija, i sa njom teški poslovni i privatni izazovi. Nismo znali da će naši veliki i optimistični planovi i programi doživjeti potpunu transformaciju. Isto tako, nismo znali za potencijal koji se skrivao u nama samima, kao ni nivo do kojeg možemo dodatno razviti naše sposobnosti. Na kraju, lekcija koju smo zapravo već znali i trebali samo ponoviti, jeste da su nekada najjednostavnija rješenja upravo ona koja daju najviše efekta.