Tri najčešće prijetnje sigurnom mobilnom surfanju

U ovom tekstu nudimo vam neka od zlatnih pravila kako sigurno koristiti mobilni internet i izbjeći potencijalne probleme koji vam prijete.

U posljednje vrijeme sve su učestalije vaše prijave širenja virusa koji se na mobilnom uređaju instalira otvaranjem nepoznatih linkova koji dolaze iz nepouzdanih izvora/aplikacija.

Isprobana i provjerena taktika kibernetičkog kriminala jest da vas navede na preuzimanje zlonamjernog softvera koji omogućuje krađu informacija. Od popularne igre, do e-maila koji nudi tehničku podršku, malver može biti prikriven na mnogo različitih načina.

Izbjegavajte preuzimanje aplikacija koje izgledaju čudno ili se nalaze na nepoznatom web odredištu.

Kada koristite javnu internetsku vezu, kao što je Wi-Fi u trgovačkom centru, nemate izravnu kontrolu nad sigurnošću veze. Ako ne možete uspostaviti sigurnu vezu ili osigurati da je vaš uređaj zaštićen, ne dijelite osjetljive podatke. Sigurnije je pričekati povratak kući i sigurnu Wi-Fi mrežu.

Pretraživanjem interneta ili korištenjem aplikacija (npr. Facebook, Instagram, itd.) možete biti usmjereni na stranice koje u pozadini instaliraju zlonamjerni software (virus, spyware, adware, malware, itd.), čiji je cilj pozivanje ili slanje SMS poruka prema međunarodnim  destinacijama. Trenutno je aktuelan zlonamjerni softver po imenu Joker, koji se može prijaviti na skupe mjesečne pretplate, a da toga niste ni svjesni.

Klikom na reklame koje se pojavljuju u vidu pop-up prozora mogu vrlo često voditi na stranice sa virusom. Na uređaj se u pozadini instalira aplikacija koja generiše pozive prema različitim ino brojevima.

Virusi mogu pristupiti tekstualnim porukama, kontaktima i mnogim drugim ličnim podacima na pametnim telefonima. Riječ je o sljedećim aplikacijama:

  • Auxiliary Message
  • Element Scanner
  • Fast Magic SMS
  • Free CamScanner
  • Go Messages
  • Super Message
  • Great SMS
  • Travel Wallpapers

 

PROBLEM 1: KAKO POSTUPITI AKO JE NA VAŠEM UREĐAJU MALICIOZNI SOFTWARE?

  1. Ukoliko imate neku od navedenih aplikacija, istu odmah izbrišite sa svojih uređaja!
  2. Postavite Call Barring zabranu (zabrana odlaznih poziva prema inostranstvu). Ovu opciju može postaviti na svom uređaju, u postavkama poziva.

Prilikom postavki ćete dobiti upit za unos passworda ili lozinke. U ovom slučaju ukucavate lozinku svoje SIM kartice (najčešće je to 0000), izuzev ako niste postavili drugu šifru s ciljem zaštite SIM kartice.

  1. Druga opcija je da uradite „ručni hard reset“ uređaja . Bitno je razlikovati “hard reset” i obično vraćanje na tvorničke postavke. Vraćanje na tvorničke postavke ne rješava ovakve slučajeve.

Svakako, NAJBOLJA JE ZAŠTITA sumnjičavost i oprez prema svim neobičnim linkovima, bez obzira na to od koga stižu. U suprotnom, BH Telecom u svojoj ponudi ima Zemana i Kaspersky mobile antiviruse koji bi mogli riješiti problem već inficiranih uređaja.

Napominjemo da ste SAMO VI ODGOVORNI za rukovanje mobilnim uređajem i da BH Telecom ne snosi bilo kakvu štetu nastalu prilikom nesavjesnog korištenja mobilnih uređaja.

 

PROBLEM 2: PROPUŠTENI POZIVI ILI KRATKO ZVONJENJE SA NEPOZNATIH  MEĐUNARODNIH BROJEVA

Na svojim uređajima imate registrovane propuštene pozive sa međunarodnih destinacija? Mobitel obično ne zvoni, a ako postoji kratko zvonjenje, obično se ne stignete javiti ili ako se javite onda nema odgovora sa druge strane?

Ovakva manifestacija je zabilježena kod različitih scenarija zloupotreba, kao što su Wangiri pozivi, Scam pozivi, Robocalling, VM Brute force, CLI Spoofing, itd. Cilj ovakvih prevara je da međunarodni operatori ili agregatori (sakupljači) saobraćaja dobiju finansijsku ili neku drugu nedopuštenu pogodnost/prednost. Ovi pozivi mogu biti česti, s ciljem iritiranja kako biste uzvratili poziv.

KAKO POSTUPITI?

U ovakvim slučajevima ne biste trebali uzvraćati pozive, u suprotnom može doći do neželjenih troškova. Preporučujemo vam da na svom uređaju postavite zabranu poziva brojevima sa nepoznatih inostranih destinacija. Svaki pametni mobilni uređaj ima opciju postavljanja zabrane tačno određenih numeracija ili opsega numerativnih blokova. Ovakve slučajeve također možete prijaviti BH Telecom kontakt centru.

Podsjecamo vas na to da se dolazni pozivi kada ste u svojoj matičnoj zemlji ne naplaćuju, bez obzira odakle je poziv upućen.

 

PROBLEM 3: SMS PORUKE SA IPHONE UREĐAJA PREMA INO BROJEVIMA

Numeracija +447860015 Velika Britanija je registrovan za Apple UK O2. Navedeni numerativni opseg (+447860015 xxx) se uglavnom koristi od strane IPhone uređaja za aktivacije (npr. iMessage i FaceTime) .

Uglavnom su to sljedeći brojevi:

  1. 447860015060
  2. 447860015061
  3. 447860015062
  4. 447860015063
  5. 447860015064
  6. 447860015070
  7. 447860015071
  8. 447860015072
  9. 447860015073
  10. 447860015074

KAKO POSTUPITI?

Sugerišemo vam da provjerite da li su ispravne postavke za aktivaciju aplikacija, i da li su pravilno aktivirane aplikacije (npr. FaceTime, iMessage, itd.). Ako kao korisnik iPhona ne želite koristiti ove servise i aplikacije, možete na svojim uređajima sami blokirati navedene brojeve ili izvršiti odjavu.

Mi smo poduzeli sve moguće aktivnosti kako bismo vas zaštitili prilikom korištenja različitih mobilnih usluga, ali u određenim situacijama vi sami morate biti najviše odgovorni!

Stoga, kako biste spriječili neku od gore navedenih neugodnosti i kako i dalje ne biste plaćali visoke mjesečne fakture, molimo da slijedite naše savjete.

 

Moja priča. BH Telecom