BH Telecom podržava aktivnosti za internet sigurnost

Korištenje savremenih telekomunikacijskih tehnologija otvara nove mogućnosti, ali donosi i nove izazove s kojim se suočavaju podjednako i korisnici i telekom operatori.

Poslovanje, učenje, komunikacija sa porodicom, prijateljima, samo su neke od aktivnosti koje se u sve većoj mjeri obavljaju putem interneta.

Iako BH Telecom primjenjuje sigurnosne mjere u skladu sa vodećim svjetskim standardima u oblasti sigurnosti i zaštite podataka, nudeći različite mehanizme zaštite korisnicima usluga kao što je npr. zaštita od DDOS napada, i sami korisnici usluga mogu također preventivnim djelovanjem značajno unaprijediti svoju sigurnost.

Zbog toga je od izuzetnog značaja stalno učenje i informiranje o prijetnjama koje postoje, kao i mjerama koje se mogu poduzeti kako bi svi mogli preventivno djelovati.

Na koji način se korisnici mogu preventivno zaštititi? 

Poduzimanjem mjera kao što su: 

 

  • stalno održavanje operativnog sistema
  • korištenje antivirusnih programa sa ažurnim listama
  • redovno izrađivanje sigurnosne kopije važnih podataka (backup)
  • ne otvaranje elektronske pošte nepoznatih pošiljalaca i neprovjerenih dokumenata i linkova
  • kreiranjem složenih lozinki za svoje korisničke račune, te njihovo periodično mijenjanje i čuvanje.

 

Ukoliko se poštuju ova elementarna pravila preventivne zaštite na internet, mogu se u značajnoj mjeri smanjiti rizici da se različite prijetnje realiziraju, odnosno uticati da se uspješnost napada smanji.

U posljednje vrijeme sve više su prisutni tzv. “Ransomware” zlonamjerni programi. Ovi programi se pojavljuju u različitim varijantama, ali u osnovi im je nastojanje da “zaključaju” uređaje odnosno podatke korisnika, tražeći uplatu, vršenjem iznude određenog novčanog iznosa kako bi bili “otključani”.

Masovni napadi registrirani u maju 2017. godine, a zatim i u junu mjesecu,  pokazali su koliko su značajne mjere koje korisnici provode kako bi se spriječila “zaraza” i daljnje širenje, kao i razvijanje svijesti da novčana uplata, kao odgovor na ucjenu, ni u kojem slučaju nije rješenje problema.

 

 

18.07.2017